Monaco - Monte Carlo
2005.05.06. 14:33
Monaco - Monte Carlo
Pálya hossza: 3370 m.
Körök száma: 78 (262,860 km)
A pálya vonala az utcákon kanyarog, a Ste Devote kanyar után emelkedő következik a Casino térig, majd a Mirabeau kanyar után a Loews hajtűhöz érkeznek a versenyzők. Monaco az egyetlen pálya, ahol alagútban is kell haladni. Ez a pálya leggyorsabb pontja.
Az első versenyt 1929-ben rendezték. 1950-ben ez volt a világbajnokság második futama. Az első kanyarban tíz autó ütközött össze, Fangio pedig megszerezte a győzelmet. Nehéz lenne összefoglalni néhány mondatban a pálya történelmi múltját, annyit azonban mindenképpen érdemes elmondani, hogy a legtöbb rajongónak ez a kedvenc pályája. Talán azért, mert itt a pilóták vezetési tudása nagyobb szerephez jut, mint az autók sebessége.
1956-ban Stirling Moss volt a győztes, majd 1957-ben Fangio aratott győzelmet.Moss 1961-ben aratta legemlékezetesebb győzelmét, amikor maga mögött tartotta mindkét Ferrarit. 1994-ben Ayrton Senna imolai halála után ez a futam következett. Michael Schumacher diadalmaskodhatott, majd 1995-ben ismét sikerült győznie. 1996-ban meglepetésre Olivier Panis végzett az élen, az egykori Ligier istállói színeiben. 1997-ben ismét Michael Schumacher győzött, ekkor azonban már Ferrarival.
A következő évben a McLaren finn versenyzője, Mika Hakkinen aratott győzelmet,
majd 1999-ben ismét Schumacher következett, immár negyedszer.
A 2000-es szezon David Coulthard sikerét hozta,
majd 2001-ben Michael Schumacher ötödször tudott nyerni Monacoban.
A skót Coulthard 2002-ben a McLaren szezonbeli egyetlen győzelmét aratta nagyhercegség utcáin.
|