Indianapolisban 6 pilóta rajtolt el!
2005.06.26. 10:08
A verseny leírása
Ralf Schumacher szabadedzésen elszenvedett balesete után kipattant a gumibotrány. A Michelin szakemberei kijelentették, hogy ezek a gumik, amiket a versenyre szállítottak, max. 7-8 körig bírják balesetbeszély nélkül. Több alternatíva merült fel a helyzet mentésére, a balesetveszély elkerülésére. Ilyen volt például, hogy a Michelin külön repülőgéppel új gumigarnitúrát hoz a versenyre. A másik lehetőség, hogy a legveszélyesebb kanyart egy improvizált sikánnal próbálják lassúbbá tenni, ám az FIA egyikhez sem járult hozzá. A Michelin gumival szerelt autók csapatai azonban kijelentették, hogy ilyen veszélyek mellett nem engedik pályára versenyzőiket. Ennek megfelelően az autók az időmérőn elért sorrendben felsorakoztak a pályán, elindult a felvezető kör, de annak végén a Michelin gumit viselő autók kigurultak a boxba. A pilóták egymás után szálltak ki az autóikból, és vették le sisakjaikat, ami a verseny feladását jelentette. A versenyt csak a két Ferrari, a két Jordan és a Minardik kezdték el. Az egész futamon két számottevő momentum történt. Az egyik, hogy a boxkiállások alkalmával a csapatok intenzíven mérték a gumikopást, hogy elkerüljék versenyzőik veszélyes szituációba keveredését. Ezt az ellenőrzést a Ferrari kezdte el (a 26. körben) M. Schumacher autóján. Kikészítették szükség esetére a tartalék gumit is, s addig nem kezdtek hozzá az autó megtankolásához, amíg nyilvánvalóvá nem vélt, hogy nincs szükség a gumi cseréjére. A másik említésre érdemes eset, hogy a második tankolásnál egy gyors boxmunka eredményeképpen lehetősége nyílt Schumachernek az akkor vezető Barrichello elé visszajönni a pályára. Barrichello kis előnyével érték el az első kanyarhoz (52. kör), ahol a brazil pilóta gyakorlatilag senkitől sem zavartatva elrontotta a kanyart, elhagyta a pálya ívét és ezzel maga segítette elő Schumacher számára az előzést. A verseny a továbbiakban előzések és minden érdekesség nélkül zajlott le. A dobogó első két fokán Ferrari pilóta állhatott M. Schumacher ? R. Barrichello sorrendben, a harmadik helyet pedig T. Monteiro, a Jordan pilótája szerezte meg, élete első Forma 1-es idényében feljutva a dobogóra.
|