Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen és Fernando Alonso rajongói oldala!
Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen és Fernando Alonso rajongói oldala!
Írj nekem! :-)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
visszaszámláló
 
Extrák
 
Menü
 
Társoldalak linkjei
 
Az ötödik győzelem
 
Hányan jártatok már itt?
Indulás: 2005-02-26
 
Szavazz!
Ki a 2008-as év legjobb pilótája?

Fernando Alonso
Nelson Piquet Jr.
Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Nico Rosberg
Nick Heidfeld
Jenson Button
Robert Kubica
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz
Kit nem szerettek a Forma-1-es bemondók közül?

Gyulai Balázs
Wéber Gábor
Czollner Gyula
Szujo Zoltán
Dávid Sándor
Szabó Róbert
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Formula-1-es pilóták weboldalai
 
További pilóták linkei:
 
F1-es Csapatok weboldalai
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
A Renault csapat támogatói

Racecar



PUMA







www.ing.com/





 
Hírek a Renault csapatról (forrás:formula.hu , f1hirek.hu)
Hírek a Renault csapatról (forrás:formula.hu , f1hirek.hu) : Az FIA a Forma-1 teljes átalakítására készül

Az FIA a Forma-1 teljes átalakítására készül

  2005.06.19. 14:04

(Amit a csapatok és a pilóták nem néznek jó szemmel...)

Max Mosley, az FIA elnöke nem nyugszik, szereplési vágyát kielégítendő, minden eddiginél radikálisabb F1-es szabályváltoztatási csomagot dolgozott ki. A terveket hivatalosan a Nemzetközi Automobil Szövetség jegyzi, de nem kétséges, hogy elsősorban a prezident gondolatait kapták kézhez az istállók. Az új szabályok 2008-tól, vagyis az új Concorde-szerződés hatályba lépésétől élnének, ezzel az egyetlen gond, hogy az új alapszerződést - jó néhány millió euróért cserébe - eddig kizárólag a Ferrari írta alá. A többiek vagy húzódoznak, vagy a rivális, autógyártók által tervezett sorozat felé kacsingatnak, egyelőre senki nem tudja, hogy megszülethet-e egyáltalán az eredetileg 2007 végén lejáró megállapodás "meghosszabbított" változata. Az FIA mindenesetre készül a jövőre, a szabályváltoztatás fő csapásvonala természetesen a régóta szajkózott költségcsökkentés. Na meg a biztonság, de elsősorban mégis a pénz beszél. Mosley (illetve az FIA) szerint a reformoknak köszönhetően akár kilencven százalékkal is csökkenhet az istállók éves költségvetése, mindez pedig egyáltalán nem menne a minőség rovására. "A versenyek ugyanolyan izgalmasak lennének, mint most, de nem kellene a csapatoknak százmilliókat elköltenie" - áll az FIA közleményében. "A tíz együttes hozzávetőleg másfél milliárd eurót költ el összesen évente, az új szabályoknak köszönhetően ugyanez 150 millióból kijönne. A kiscsapatok (akik a 2,4 literes V8-as erőforrások helyett használhatnák a mostani - lefojtott - háromliteres V10-eseket) megmenekülnének, ami az egész sportág érdeke." A szerencsétlen Jordan és Minardi vergődése valóban felesleges pénzkidobásnak tűnik jelenleg, utóbbi vezére, Paul Stoddart régóta mondogatja, hogy változtatni kell. Az utóbbi hónapokban nehéz helyzetbe került a svájci Sauber is, amelyet a BMW leendő gyári csapataként emlegetnek, jól értesült források szerint a németek már be is kebelezték az együttest. Ezt hivatalosan még egyik fél sem erősítette meg, de ha így is történt, arra nem a napokban fog fény derülni. A "maradék" hét gárda nem szokott panaszkodni, annyit költ, amennyit kell, a Toyota például mindenkinél többet. Egyedül a Ferrari részéről nyilatkozta Luca di Montezemolo elnök nemrég, hogy jól meg kell nézniük, mire költik a pénzt, ennek oka, hogy a csapat mögött álló Fiat-konszern anyagi gondokkal küszködik. Az FIA 2008-tól tíz százalékkal csökkentené a kocsikra ható leszorítóerőt, azaz tovább lassítaná a sportágat (ez eddig nem nagyon jött be). Ennek megfelően a kiegészítő szárnyak és légterelők a jövőben nem kívánatosak lennének, pontosan meg lenne határozva, hogy nézhet ki egy versenyautó. A szabályzat elfogadása esetén egy, az FIA által kijelölt gyártó szállítaná mindenkinek az elektronikai, egy másik a fékrendszert, valamint véget érne a félautomata sebességváltók kora. Az FIA manuális váltót és kuplungot akar, valószínűleg elfeledkezve arról, hogy a pilótákat pedáltaposás és váltókar-tologatás nélkül is elég terhelés éri egy versenyen. Ez azonban még nem minden, a nagyobb biztonság érdekében nagyobb és szélesebb gumik kerülnének a szintén kiszélesített autókra, méghozzá újra a barázdamentes slick fajtájúból. Sokak régóta hangoztatott igényének megfelelően ugyanaz a gyár szállítaná mindenkinek az abroncsokat, véget vetve az évek óta dúló gumiháborúnak. (A tendergyőztesnek szigorúan egyenlő bánásmódban kellene részesítene mindenkit, kivételezés nincs.) Furcsa mód előmelegítő paplanokat 2008-tól nem lehetne használni, így az autók "szobahőmérsékletű" gumikkal lennének kénytelenek a pályára hajtani. Ami a további változtatásokat illeti, az autókat önindítóval szerelnék fel, így lefulladás esetén a pilóták a csapat beavatkozása nélkül indíthatnák újra a motort. Eltűnhetne a kipörgésgátló is, ami a szövetség reményei szerint jobban kidomborítaná a pilóták képességei közötti különbségeket. Meghatároznák a súlypont legkisebb magasságát és a karosszéria minimumsúlyát, szigorítanák a törésteszteket, az idei BAR-botrányból okulva pedig korlátoznák a ballaszt használatát. Búcsúzna a készre beállított tartalékautó intézménye, az istállók kizárólag tartalék kasztnikat vihetnének magukkal a versenyekre. Tesztelni sem lehetne (teljesen) szabad akarat szerint, az FIA évi harmincezer kilométerben maximalizálná a gyakorlások alatt megtett össztávot. A fenti javaslatokból (amelyek közül a legérdekesebb, hogy a csapatok szabadon vásárolhatnának alkatrészt, vagy komplett autót másik gyártótól) persze csakis akkor lehet valami, ha a Forma-1 összes bizottsága és a csapatok (nekik ugye előbb még a Concorde-szerződést is el kell fogadniuk az egészhez) is jóváhagyják, erre ilyen formában nem sok remény van. A csapatok nagy része - ha nem is mondja ki nyíltan - nem szimpatizál Mosley-val, erre utal, hogy Peter Sauber még el sem olvasta a tervezetet. "Minden egyes ilyen változtatásnál emelkednek, nem pedig csökkennek a költségek" - morgolódott Sauber. "Bele sem lapoztam az egészbe, egyelőre úgy, ahogy van, nem érdekel." "Én olvastam, de még nem emésztettem meg" - nyilatkozta Nick Fry, a BAR első embere. Rubens Barrichello úgy véli, ezzel a csomaggal a Forma-1 inkább hátra, semmint előre tenne néhány lépést, Sir Frank Williams szerint pedig "kérdéses, hogy a sportág ilyen formában is a világ harmadik legtöbb TV-nézőjét vonzó attrakció lenne". A Bridgestone-nak tetszik a tervezet, mondjuk a japánok nyilván a nagy lehetőséget látják benne. "Szeretnénk maradni a Forma-1-ben" - közölte gyorsan közleményben a gyár. Egyeduralkodóként biztosan jó biznisz lenne. Akárhogy is lesz, a 2008-as szabályokat még idén véglegesíteni kellene, Mosley nagyon reméli, hogy már júliusban leülhet tárgyalni a csapatvezetőkkel.

 
Pontverseny
1. Lewis Hamilton 14p
2. Kimi Räikkönen 11p
3. Nick Heidfeld 11p
4. Heikki Kovalainen 10p
5. Robert Kubica 8p
6. Nico Rosberg 6p
7. Fernando Alonso 6p
8. Jarno Trulli 5p
 
 
 
a hét képe
 
Tervezett 2008-as versenynaptár

 

Ausztrál GP
(Melbourne)

Március 16.

Maláj GP
(Kuala Lumpur)

Március 23.

Bahrein GP
(Manama)

Április 6.

Spanyol GP
(Barcelona)

Április 27.

Török GP
(Isztambul)

Május 11.

Monaco GP
(Monte Carlo)

Május 25.

Kanada GP
(Montreal)

Június 8.

Francia GP
(Magny Cours)

Június 22.

Angol GP
(Silverstone)

Július 6.

Német GP
(Hockenheim)

Július 20.

Magyar GP
(Budapest)

Augusztus 3.

Európa GP
(Valencia)

Augusztus 24.

Belga GP
(Spa-Francorchaps)

Szeptember 7.

Olasz GP
(Monza)

Szeptember 14.

Szingapúr GP
(éjszakai futam)

Szeptember 28.

Japán GP
(Fuji)

Október 12.

Kínai GP
(Shanghai)

Október 19.

Brazil GP
(Sao Paulo)

November 2.

 

 
Fernando
 
Fernando Alonso
 
Nelsinho
 

Giancarlo Fisichella - Renault expilóta

 

Heikki Kovalainen - Renault expilóta

 
Fernando
 
Forma-1-es hírek
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Társoldalak

Kattints a képre a teljes mérethez!


 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!