A FIA 2008-ra tervezett főbb szabálymódosítási javaslatai:
2005.06.19. 14:03
A javaslatok a versenyautók szinte minden területét érintik
Motor
- A motort vezérlő elektronikát egy az FIA által kijelölt gyártó készítené minden csapat számára, mely csak az FIA által engedélyezett szoftvert használná
- Továbbra is használhatnák a 3 literes V10-es motorokat, de csak teljesítmény-korlátozással. Elsősorban a V8-as 2,4-es motorok bevezetése a cél
Váltó
- Minden csapat az FIA által kijelölt gyártó készítette mechanikus váltókat és a differenciálzárt használhatná
- A váltás csak manuálisan lehetne végzeni
? Csak mechanikus, pedállal működtetett kuplungot lehetne használni
Karosszéria
- A jelenlegi leszorítóerőt további 10 %-kal kívánják csökkenteni
- Növelnék az autók szélességét
? Nem használhatók a különböző kisegítő elemeket(oldallégterelők, kis szárnyak)
? Korlátoznák a ballasztok használatát és szabályoznák az autók tömegközéppontjának az elhelyezkedését
? Tovább növelnék a biztonsági követelményeket a törésteszteken
Gumik
- Egyetlen gumigyártó termékét használhatnák a csapatok, mely gyártót az FIA pályázat útján hirdetne ki
? Odafigyelnének, hogy az egy gumigyártó miatt egyetlen csapat sem részesülhessen különleges elbánásban a gyártó részéről.
? Újbóli bevezetnék a slick gumit
Tesztelés
- Egy csapat egy évben legfeljebb 30000 km-t tesztelhetne
A csapatok állítólag júliusban ülnek le tárgyalni, és várhatóan még hosszú viták és csaták követnek. A szabályokat végleges formában ez év végén kell kihirdetnie a Nemzetközi Automobil Szövetségnek.
|