Beteg Ferrarik
2005.05.14. 19:21
Mi van a Ferrarikkal?
Beteg Ferrarik
A versenyhétvége után mindenki sokat beszélt a két Ferrari F2005 betegeskedéséről, és természetesen joggal, hiszen a cimvédő csapat mindkét gépe komoly műszaki problámákkal küzdött a hétvége során. Barrichello az első időmérő előtt mindössze négy mért kört tudott megtenni a váltó hibája miatt, és még az időmérőn is problémái akadtak, ami miatt végül motort és váltóművet is cseréltek az autóban. Schumacher gépe egészen a versenyig jól birta, ott viszont a 12. körben megadta magát, szintén váltómű-problémákkal.
Mi is volt a baj? A csapat vezetői, Jean Todt és Ross Brawn legutóbbi nyilatkozatai alapján eltérő forrása volt a két műszaki hibának. Rubens autójáról csak általánosságban beszéltek, és annyit lehet tudni, hogy az új rendszerű váltómű kiforratlansága és a tesztkilométerek hiánya okozta a problémát. Elképzelhető tehát, hogy mivel nem akartak lemaradni, a Ferrari is kikisérletezett egy, a BAR csapatéhoz hasonló újitást, és ez nem sikerült igazán első nekifutásra.
Egészen más jellegű azonban az a probléma, ami MS autójában lépett fel. Itt ugyanis nem maga a váltó, hanem a hidraulika, egészen pontosan a hidraulikus rendszer egyik pumpája adta fel. És egy kis só a csapat és Schumacher sebébe, hogy ez bizony egy olyan alkatrész, amin semmit nem változtattak, ugyanez a darab tavaly hűségesen szolgálta a világbajnokot 18 futamon át.
Amellett hogy az F2005 valóban túl korán, jóval a tervezett időpont előtt került bevetésre, úgy tűnik a csapat és Michael Schumacher 58 futam óta tartó boszorkányos szerencséje is épp most fogyott el, és 2001 Hockenheim után először egyszerű mechanikai meghibásodás okozta Schumacher kiesését.
A Ferrarinak most van 3 hete, hogy mindezeket a hiányosságokat kiküszöbölje, és világbajnokhoz méltó autókkal álljon ki a következő versenyen, Imolában.
|