A Renault nehezebb szezonkezdetre számít a tavalyinál
2007.03.13. 18:21
Kovalainen szerint a McLarennel harcban lehetnek
A tavalyi világbajnok csapat a Renault idén nem számít olyan remek szezonkezdetre, mint egy évvel ezelőtt. A francia alakulat 2006-ban megnyerte az első három futamot (kétszer Fernando Alonso, egyszer Giancarlo Fisichella diadalmaskodott), s ez megalapozta az év végi bajnoki címeket.
2007-ben azonban újraosztották a lapokat a Forma-1-ben – s a Renault egyelőre nem tűnik olyan erősnek, mint eddig. Ennek egyik oka Alonso távozása, a másik pedig a Micheliné – a Renault a francia gumigyár abroncsaival jobban harmonizált, mint a Bridgestone-okkal.
„Realisták vagyunk a jelenlegi teljesítményünkkel kapcsolatban. Tudjuk, hogy nem vagyunk olyan helyzetben, mint 12 hónappal ezelőtt. A legutóbbi bahreini tesztjeink biztatóak voltak, de még mindig vannak területek amelyeken javulhatunk és tudjuk, hogy kell is javulnunk. Azt várjuk, hogy 2007 kemény csatát fog hozni – de mi készen állunk erre. ” – mondta Pat Symonds a csapat technikai igazgatója.
„Természetesen kissé frusztráló érzés, hogy nem vagyunk ott az elején és nem mi vezetjük a mezőnyt, de ennél nem több. Elégedettek vagyunk az R27-es fejlődésével január óta és úgy érezzük, hogy nagyot léptünk előre azóta – még akkor is, ha vannak még feladatok.” – folytatta a brit szakember - „Összességében tehát vegyesek az érzéseink, de a leginkább várjuk, hogy ismét pályára guruljunk és versenyezzünk.”
Symonds elismeri, hogy pilótáik, Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen nem teljesen elégedettek az autóval: „Természetesen érezhető némi csalódottság a részükről amiatt, hogy nem mi vagyunk a leggyorsabbak jelenleg, de biztató számukra az, hogy az utóbbi időben mennyit fejlődtünk. Giancarlo ezen a télen mindent megtett, amit kértünk tőle, fejlődött és képes arra, hogy egy kis pluszt adjon nekünk Fernando távozása után – pont úgy, ahogy reméltük.”
„Ami Heikkit illeti, úgy gondolom, hogy nagyon koncentrál arra, hogy jól indítsa a Forma-1-es pályafutását. Magabiztos a debütálása előtt és ezen a télen remek munkát végzett. Az, hogy lesz extra tesztelési lehetőség pénteken, előny számára, mivel most tanulja a pályákat. Nagyon várjuk már, hogy először láthassuk versenyezni.”
Az erőviszonyokról szólva Symonds nem tagadja, hogy nem a Renault a legjobb: „A legutóbbi bahreini teszten világosan látható volt, hogy a Ferrari a leggyorsabb. Utánuk feltehetőleg a McLaren a második és a Renault valószínűleg holtversenyben harmadik a BMW-vel. Ami a megbízhatóságot illeti, a Renault és a McLaren is nagyon jó volt ezen a télen. De mindig azt mondjuk a teszt csak teszt. Az igazi próba Melbourne lesz, amikor meglátjuk, hogy mindez hogyan jön ki élesben, egy versenyhétvégén.”
A csapat újonc versenyzője, Heikki Kovalainen úgy véli, hogy Melbourne-ben a Ferrari a favorit, de a McLarennel felvehetik a harcot: „Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de keményen dolgoztunk és úgy gondolom, hogy az utolsó héten Bahreinben nagyot léptünk előre a beállítások terén. Hosszú etapokon végig elég jók voltunk, de most már egy körön is jók vagyunk. A Ferrari van az élen, de szerintem a McLarent megközelítettük, így talán velük küzdhetünk Melbourne-ben. A BMW is ott lesz.” – mondta a fiatal finn.
Kovalainen egyelőre semmit sem tud a versenystratégiáról, de úgy véli nem érheti nagy meglepetés ezzel kapcsolatban: „Amikor Ausztráliába érek a mérnökök el fogják mondani, hogy mi a terv, de véleményem szerint elég egyszerű lesz: amint a lámpák kialszanak vasárnap minden körben nyomni fogom és közben várom, hogy mit mond a csapat a rádión vagy hogy mikor int be az első boxkiállásomra. A legfontosabb, hogy a határig nyomjam, agresszíven versenyezzek – és hogy befejezzem a versenyt.”
|