Továbbra is fontos a motorok megbízhatósága
2007.02.01. 18:19
A követelmények nem változnak
A Nemzetközi Automobil Szövetség a Brazil Nagydíjat követően befagyasztotta a motorok fejlesztését, módosítani csak azokat az elemeket szabad, amelyek listáját a csapatok december 15-ig leadták az FIA-nak.
A két hétvégés motor-szabály továbbra is érvényb en marad, annyi módosítással, hogy a motor-hétvégébe csak a szombat és a vasárnap tartozik majd bele. Péntekenként edzésmotorral köröznek a versenyzők, amelynek két pénteki tesztnapon kell szolgálnia, cserélni csak 360 kilométer-, vagy meghibásodás után lehet. (büntetés nélkül)
Az erőforrások percenkénti fordulatszáma nem haladhatja meg a 19.000-et.
A Renault motorokért felelős igazgatója, Rob White az autosport.com-nak elmondta, hogy a szabályok módosítása (egy motor - négy nap) ellenére is ügyelni kell a motorok élettartamára. "Nem hiszem, hogy egyszerűbb dolgunk lesz, mert változtattak a megszorításokon. Befagyaszthatják a fejlesztéseket és változtathatnak a hétvégék menetén, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy a motorok optimális ese tben 19.000-es percenkénti fordulatszámmal üzemelnek. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a teljesítmény és a megbízhatóság között, ahogyan a korábbi években is tettük. A célunkon semmi nem változott – gyors és meghibásodásoktól mentes motort kell építenünk."
"A teljesítmény fokozása miatt nem szabad megfeledkezni a megbízhatóságról. Néhány hét még a rendelkezésünkre áll, hogy teljesen biztosra menjünk ebben a kérdésben is. Úgy gondolom, hogy a szombatok munkamenete nem változik, pénteken viszont nagyobb forgalomra kell számítani. Ez a nézők számára remek, de a csapatoknak plusz munkát jelent. Még mi sem tudjuk pontosan, hogyan fest majd egy-egy versenyhétvége."
|