Újabb kihívások várnak a Renaultra 2007-ben
2006.12.05. 17:26
Óvatosan bánnak a V8-as motorok fejlesztésével
Miután a Renault alakulat mind a 2005-ös, mind pedig a 2006-os szezont - amely egyrészt a V10-es korszak végét, másrészt pedig a V8-as motorok bevetésének első évét is jelentette - a világbajnoki cím elnyerésével fejezték be, a következő idényben már újabb kihívásoknak kell megfelelniük - véli a motorfejlesztési részleg igazgatója, Rob White.
„A 2007-es évre kidolgozott programunk merőben más lesz, mint az előző években. Ez már a második olyan szezon lesz, amikor V8-as motorokkal kell versenyezni, de a szabályok most még nagyobb szerepet játszanak majd. Éppen ezért úgy gondoljuk, hogy nem fogunk egy teljesen új motorral előállni 2007-ben." - nyilatkozta White.
„A 2001-es évtől kezdődően minden szezonban új motort készítettünk. A 2007-es idényben életbe léptetett szabályok miatt viszont úgy gondoljuk, hogy a kínai/japán futamokon használt motorok jelentik majd az alapokat az erőforrásainkat tekintve, amelyeknél a fordulatszámot 19.000-es értéknél kívánjuk majd maximalizálni. Éppen ezért különös hangsúlyt fektetünk az R26-os továbbfejlesztésénél arra, hogy az új karosszéria és a motor megfelelő összhangban legyen a 2007-re tervezett konstrukciónál." - magyarázta a Renault technikai szakembere.
|