Mégis legális a Renault lengéscsillapítója
2006.07.28. 17:46
Mint ahogyan már arról korábban is beszámoltunk, a Francia Nagydíjat követően az FIA meghozta döntését a Renault és a Ferrari autóiban is használt speciális lengéscsillapítókkal kapcsolatban, és betiltotta azok további használatát.
Egyes hírek szerint azonban a Német Nagydíj helyszínéül szolgáló Hockenheimringen történt gépátvételen a Renault alakulat mégis felszerelte tartalékautóját az FIA által korábban „mozgó aerodinamikai segédeszköznek" minősített lengéscsillapító szerkezettel. Az FIA helyi technikai delegátusa természetesen azonnal szabálytalannak minősítette az autót, de ezzel szemben a hockenheimi sportfelügyelők viszont nem találtak semmi kivetnivalót az R26-os autóban, így átengedték azt a vizsgálaton.
A stewardok a vizsgálatot követően elmondták, hogy az FIA által tiltott szerkezeti elem szerepe aerodinamikai szempontból egyáltalán nem tisztázott, és a részükre a Renault által átadott adatok alapján kimondták, hogy a 2006-os évre vonatkozó Technikai Szabálykönyv nem tartalmaz egyetlen olyan pontot sem, amelyre joggal lehetne hivatkozni ezek szabálytalanságának igazolására.
„A jelenleg érvényben lévő Technikai Szabályzat alapján az ellensúlyos lengéscsillapító rendszer használata nem tilos." - hangzott el a német sportfelügyelők közleményében.
A francia alakulat egyébként az FIA-nak is átadta azokat a dokumentumokat, amelyekkel igazolni szeretnék az általuk alkalmazásba vett rendszer legalitását, amely elmondásuk szerint semmilyen kedvező hatással nincs a versenyautó aerodinamikai hatékonyságára.
Mivel a Renault tartalék autója sikeresen vizsgázott a gépátvétel alkalmával, így az alakulat a másik két versenygépet is felszereli az oly nagy kavarodást kiváltó lengéscsillapító rendszerrel.
Ezzel azonban nem tekinthető végleg lezártnak az ügy. A hétvégi Német Nagydíjon tehát lehet használni az ellensúlyos lengéscsillapítókat, de az FIA további vizsgálatokat, és esetlegesen újabb szabályozásokat kíván majd bevezetni a rendszer betiltását illetően. A pontos válaszra azonban még várni kell, de elképzelhető, hogy az egy hét múlva hazánkban megrendezésre kerülő futamon már végleg mellőzni kell ezt a szerkezetet.
|