Alonso nem bánja, hogy visszatért a Ferrari
2006.05.10. 09:12
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso annak ellenére sem aggódik a Ferrari visszatérése miatt, hogy az olaszok feltámadásának köszönhetően Michael Schumacher az elmúlt két versenyt zsinórban megnyerte.
Bár a szezon első három versenye után teljesen úgy nézett ki, hogy Alonso könnyedén megvédheti bajnoki címét, az európai futamokon a Ferrari feltámadt, így Michael Schumacher is beszállt a bajnoki trófeáért folytatott küzdelembe.
Mindezek ellenére Alonso kijelentette, egyáltalán nem aggódik, hiszen továbbra is toronymagasan vezeti a pilóták pontversenyét, miután az idei versenyeken eddig mindig az első kettőben végzett.
„Nem, nem aggódom” – kezdte a spanyol. „Számomra nem meglepő, hogy a Ferrari visszatért a küzdelembe. Arra számítok, hogy hamarosan a McLaren is csatlakozni fog hozzánk, így óriási csaták vannak kilátásban. A Honda is erős lesz néhány versenyen, így szerintem semmi nem változott a szezon kezdete óta.”
„Négy csapat harcol a győzelemért. Néha az egyik, néha a másik a gyorsabb, ám mind a négy csapat roppant erős. Ezúttal az abroncsainkra is vigyáznunk kellett, azonban véleményem szerint a következő két versenyen a Michelin erősebb lesz, mint a Bridgestone. Mivel a különböző pályákon más és más lesz a befutó, nagyon nehéz megmondani, ki a leggyorsabb a mezőnyben.”
A Renault versenyzője úgy gondolja, hogy a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíj után közelebbi képet kaphatnak arról, mennyire erős a Ferrari, ugyanis Barcelonában mindig fantasztikusan teljesítenek a Michelin abroncsok.
„Úgy gondolom, hogy még sokat kell javítani az autónkon, ám Barcelona jó viszonyítási alap lesz, hiszen a katalán ringen minden évben jól szoktunk teljesíteni” – folytatta Alonso. „A Michelin is kedveli Barcelonát, amit az elmúlt két évben nyújtott teljesítményük is jól mutat, így már alig várom a hazai versenyem.”
Bár Schumacher egy vadonatúj motorral kezdheti majd meg a Spanyol Nagydíjat, Alonso nem gondolja, hogy ezzel előnybe kerülhet a német versenyző, hiszen az ő autójában dolgozó erőforrást sem kell alábecsülni.
„Úgy gondolom, hogy a motorok első, illetve második versenye közti különbség maximum egy tized körönként. De ez sem biztos. Századokról beszélhetünk. Szóval bízom benne, hogy ha esélyem lesz megszerezni a győzelmet Barcelonában, akkor nem lesz szükségem arra a körönkénti fél tizedmásodpercre.”
|