
A pillanatnyi helyzet azt mutatja, hogy Schumacher a Ferrarival van olyan erős, és talán egy kicsit erősebb is, mint az Alonso-Renault párosítás. Ez pedig jót tesz a világbajnokságnak, hiszen a spanyolnak még így is rettentő nagy -13pont.- az előnye.
Akárhogy is, de Schumacher nagyszerű ellenfélre lelt Alonsóban, aki amellett, hogy jóval fiatalabb nála, közel olyan biztos kézzel, és gyors lábbal rendelkezik. A mai napon egyébként, ha valakinek tartalékai voltak, az csak Schumacher lehet. A verseny kezdetétől fogva ott loholt Alonso nyomában. Az első kiállás után maradt a helyén, ám a másodiknál jócskán megverte ellenfelét, aki erre nem, hogy vérszemet kapott volna, még lassult is egy kicsit. Nagyszerű taktikai csata volt ez, ami végül hatalmasat csapott Briatore egyre szélesedő mellényére.
Ami a többieket illeti: Felipe Massa nagyon jól tartotta az élen állók sebességét, ami szintén igaz lenne Raikkönenre is, aki a jóval több benzinmennyiség ellenére is csak alig-alig volt lassabb ellenfeleinél. A kiállások számát tekintve, mostanra már egyre jobban megkérdőjelezhető a McLaren kamionnyi üzemanyagos kezdése. Az időmérőn rendre alulmaradnak, és habár a versenyben a sebességük remek, nem tudnak igazán mit kezdeni vele. Egyértelműen kimondható, hogy a tavalyi McLaren gyorsaságát nem sikerült átmenteni az idei évre -még szerencse, hogy a megbízhatatlanságot is maguk mögött tudták hagyni-. Ez már nem az az autó, amivel bárhonnét rajtolva is az élmezőnybe lehet kerülni. Tehát egy kicsit konzervatívabb stratégia talán több sikert hozhatna a számukra. Raikkönen ugyanis egyetlen helyet tudott szerezni annak ellenére, hogy sokáig vezette is a mezőnyt. Pedig a sebességével valóban nem volt gond, hiszen leggyorsabb köre jobb volt Alonsóénál. Schumacherénél viszont közel négy tizeddel rosszabb.
A végére egyébként nagyszerű csata alakulhatott volna ki az Alonso-Massa-Raikkönen trióból, csak mire kiélesedett a helyzet, leintették a versenyt.
Hogy valóban a Ferrari, a Renault és a McLaren az élcsapat, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az ötödik helyre érkező Barrichello már jócskán egy percen kívül volt Schumacherhez képest, míg a trió négy másodpercen belül.
Ha a Briatore tervezte revans el is maradt, azért lett egy a mezőnyben. Giancarlo Fisichella, ha nehézkesen is, de felül tudott kerekedni tegnapi mumusán. A pályán nem sikerült megelőznie, ám a boxkiállás alatt el tudott menni a kanadai mellett, és még el is tudott húzni tőle. Persze nem is kevéssel, de azért ez egy Renault-tól talán elvárható.
A mai nap egyik meglepetése Nico Rosberg volt, aki az utolsó helyről vághatott neki a versenynek, és az egykiállásos taktikájának köszönhetően volt néhány körig az ötödik helyen is, végül azonban hetedik lett, vagyis hazavihet két pontot, amit a tegnapi fiaskó után talán nem is vártak el tőle.
Ehhez azonban segítségére volt a kiesők egészen nagy száma, és meghatározó nevei. Idejekorán búcsúzott ugyanis a sok csatát megúszó Juan-Pablo Montoya, az ötödik helyen végző Barrichello csapattársa Jenson Button, és a feljövőben lévő Ralf Schumacher is.
Nagyobb incidens csak a verseny rajtja után, az első kanyarban történt, de azt is az imént említett Ralf Schumacher kezdeményezte. Meglökte az előtte haladó Liuzzit, aki pedig emiatt Coulthard autóját aprította. A két ártatlan versenyző hamar el is búcsúzhatott a többiektől.
A következő összecsapásra szerencsére nem kell sokat várnunk, hiszen, már a jövő héten itt a Spanyol futam, amire Alonso rendkívüli módon készül. Most már ugyanis lassan valóban lesz miért visszavágnia Schumachernek.
Hely |
Versenyző |
Versenyző |
Gumi |
Hátrány |
1. |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
1h35:58.765 |
2. |
Alonso |
Renault |
(M) |
+ 3.751 |
3. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 4.447 |
4. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 4.879 |
5. |
Barrichello |
Honda |
(M) |
+ 1:12.856 |
6. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+ 1:14.143 |
7. |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 1:14.556 |
8. |
Villeneuve |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:29.364 |
9. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+ 1 kör |
10. |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1 kör |
11. |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 kör |
12. |
Monteiro |
MF1-Toyota |
(B) |
+ 1 kör |
13. |
Albers |
MF1-Toyota |
(B) |
+ 1 kör |
Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:32.099
Kiesett:
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
53 |
Montoya |
McLaren-Mercedes |
(M) |
53 |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
46 |
Montagny |
Super Aguri-Honda |
(B) |
30 |
Button |
Honda |
(M) |
29 |
Klien |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
29 |
Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
13 |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
3 |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
1 |