Fisichella már feladta a Ferrari-álmot
2006.03.22. 19:58
Tizenkét évvel ezelőtt versenyzett utoljára olasz pilóta Ferrarival a Forma-1-ben. 1994-ben Nicola Larini két futam erejéig helyettesítette Jean Alesit a maranellóiak egyik autójában. 1999-ben, amikor Michael Schumacher lábát törte a Scuderia nem a kézenfekvő lehetőséget választotta – nevezetesen azt, hogy tesztpilótáját, Luca Badoert ültesse az üresen maradt autóba –, hanem inkább a finn Mika Salót szerződtette le hat futam erejéig.
Giancarlo Fisichella nem titkolja, hogy fájlalja azt, hogy a Scuderia, amely Olaszország nemzeti büszkesége és szimbóluma, ennyire mostohán áll az olasz versenyzőkhöz: „A Ferrari sosem adott esélyt az olasz pilótáknak – ellentétben más istállókkal. Sajnos az olaszok mindig a rövidebbet húzzák, ha a Ferrarihoz akarnak menni. Ha esélyt adnának nekünk, akkor több olasz pilóta nyerne versenyeket.” – nyilatkozta a Renault versenyzője új parfümje bemutatóján, Milánóban.
Tény, hogy a Ferrarinak szinte a hagyományai közé tartozik, hogy ritkán szerződtet olasz versenyzőket. Ez talán arra vezethető vissza, amit egyszer a csapat alapítója Enzo Ferrari mondott: hogy fog ő egy olasz anya szemébe nézni, ha a fia az ő autójában hal meg?
Fisichella ugyanakkor elismeri, hogy az ő esetében nemcsak a Ferrarin múlt, hogy végül nem jött össze az együttműködés. 2004-ben, mielőtt Fisichella aláírt volna a Renault-hoz, a Ferrari is tesztlehetőséget ajánlott neki, hogy megnézzék mit tud. A tesztelés azonban végül nem jött össze, mivel Fisichella akkori csapatának fő szponzora, a Petronas nem engedte, hogy az olasz versenyző a rivális Shell által támogatott csapat autóját tesztelje.
Fisichella mára már beletörődött abba, hogy nem teljesül gyerekkori álma és valószínűleg sosem lesz belőle Ferrari-pilóta – legalábbis a Forma-1-ben nem.
|