Ismét Alonso volt a leggyorsabb
2006.02.04. 10:26
Valencia - 4. tesztnap
A Renault csapat színeit képviselő Fernando Alonso ismét remekelt a valenciai versenypályán, és a tegnapi eredményéhez hasonlóan az első helyen végzett a tesztsorozat utolsó napján.
A spanyol fiatalember tulajdonképpen az elmúlt három napban nem engedte át egyik vetélytársának sem a vezető szerepet, de erre a pénteki napon megfutotta a teszthét legjobb köridejét, amely egészen pontosan 1:10.552 lett.
Az enstone-i csapat sikeresen elvégezte a teljes hétre kiírt feladatokat, és a mai napon sem volt számottevő technikai problémájuk. Alonso összesen 144 kört teljesített, míg a másik R26-os autóval pályára lépő Heikki Kovalainen 168 kör megtételét követően mindössze 0.4 másodperccel lemaradva a második helyre írta fel magát.
A Williams FW28-as autójának volánja mögött ezúttal Nico Rosberg és egy újonc fiatalember, Joao Paolo de Oliveira igyekezett teljesíteni a rájuk szabott feladatokat. Kettejük közül Rosberg bizonyult eredményesebbnek, hiszen a maga 1:11.404-es időeredményével a harmadik lett a mai összesítésben. A brazil istállótársa 32 kört tett meg a spanyolországi ringen, aki végül a 12-dik helyen zárta a sort.
Niconak elsősorban a gumiabroncsok tesztelésére kellett összpontosítania, és legnagyobb örömére ezúttal nem szólt közbe a vadonat új fejlesztésű technika. Mindezek mellett azonban a sors mégis megtréfálta, amikor autója üzemanyag hiányában nem volt hajlandó tovább menni, és megállt a pályán.
A brazil Oliveira ezúttal elsőként tehette próbára magát a Williams FW27C elnevezésű autójával. A 24 esztendős Japán Forma 3 bajnok számára zavartalan volt a mai nap, így tulajdonképpen zökkenőmentesen tudta magát hozzászoktatni az autóversenyzés legmagasabb géposztályához.
„Nagyon boldog vagyok, és igazán sok köszönettel tartozok a csapatnak azért, hogy megkaptam ezt a lehetőséget.” – nyilatkozta boldogan Oliveira a tesztet követően.
A McLaren-Mercedes V10-es motorjával felszerelt hibrid autójával Pedro de la Rosa ezúttal a 4-dik helyre elegendő köridőt tudta összehozni, míg a 2006-os évre tervezett MP4-21-es konstrukcióval Juan Pablo Montoya egy kissé hátrébb került, egészen pontosan a 9-dik lett.
A BMW-Sauber csapattól Nick Heidfeld igyekezett minél több hasznos adattal szolgálni az F1.06-os autó fejlesztéséhez. A német pilóta 89 kört tett meg, és végül az 5-dik helyen ért célba. Robert Kubica – aki a Sauber átalakított négykerekűjével rótta a köröket – nem tudta maga mögé utasítani a Ralf Schumacher és Ricardo Zonta Toyotáját, és így a 8-dik helyen végzett az utolsó tesztnapon.
|