Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen és Fernando Alonso rajongói oldala!
Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen és Fernando Alonso rajongói oldala!
Írj nekem! :-)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
visszaszámláló
 
Extrák
 
Menü
 
Társoldalak linkjei
 
Az ötödik győzelem
 
Hányan jártatok már itt?
Indulás: 2005-02-26
 
Szavazz!
Ki a 2008-as év legjobb pilótája?

Fernando Alonso
Nelson Piquet Jr.
Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Nico Rosberg
Nick Heidfeld
Jenson Button
Robert Kubica
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz
Kit nem szerettek a Forma-1-es bemondók közül?

Gyulai Balázs
Wéber Gábor
Czollner Gyula
Szujo Zoltán
Dávid Sándor
Szabó Róbert
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Formula-1-es pilóták weboldalai
 
További pilóták linkei:
 
F1-es Csapatok weboldalai
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
A Renault csapat támogatói

Racecar



PUMA







www.ing.com/





 
Hírek a Renault csapatról (forrás:formula.hu , f1hirek.hu)
Hírek a Renault csapatról (forrás:formula.hu , f1hirek.hu) : "Ron Dennis nem ajánlott semmit"

"Ron Dennis nem ajánlott semmit"

  2006.02.02. 16:32

Interjú Fernando Alonsóval.

A világbajnok Fernando Alonso igyekezett távol maradni a média kérdéseitől azóta, hogy bejelentette, 2007-től a McLaren versenyzője lesz. Rengeteg találgatás látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy mégis mi motiválhatta a váltásban, s arról is születtek pletykák, hogy problémák vannak Alonso és főnöke, Flavio Briatore között.
A Renault 2006-os autójának bemutatója kapcsán azonban Alonso nem maradhatott tovább csendben, így beszélt az elkövetkező évadról, a McLaren szerződéssel kapcsolatos döntés hátteréről és Briatoréval való kapcsolatáról is. Továbbra sem tisztázott minden az Alonso-McLaren üggyel kapcsolatban, különösen arról nem tudni semmit, hogyan született meg a megállapodás, de talán egyértelművé vált néhány indok, amely alapján a spanyol a McLaren mellett döntött.

Kérdés: Milyen az R26-os a tavalyi autóhoz képest?

Alonso: Nagyon sok mindenben hasonló. Ami a karosszériát illeti, nem sok minden változott igazán drasztikusan, vezetni pedig nagyjából ugyanolyan. A benne lévő erő, sokkal kevesebbnek tűnik, ez olyasmi, amihez nekünk versenyzőknek hozzá kell szoknunk. Elégedett vagyok a csomaggal. Az ellenfeleinkhez viszonyítva megfelelő a kiindulópontunk. Javítanunk kell az autón, de egész február rendelkezésünkre áll a tesztelésre és jelen pillanatban elégedettek vagyunk. A pilóták szempontjából igazából semmi sem változott a tavalyi R25-öshöz képest.


Kérdés: Többször elmondtad, hogy az idén is ugyanaz a pilóta leszel, aki eddig voltál. Örülsz neki, hogy a csapat ugyanúgy fog kezelni és nem fognak inkább Giancarlo Fisichellára koncentrálni?

Alonso: Teljesen biztos vagyok abban, hogy segíteni fognak nekem, ahogy tavaly is tették, semmi sem változott azzal kapcsolatban, hogy egyik vagy másik pilótát hogyan segítik. Ilyet nem tervez a Renault és ez nem is olyasmi, amit tervezniük kellene. 100%-ban megbízom a Renault-ban, 2006-ban nekik dolgozom. Az 1-es számot fogom védeni, ők a köonstruktőr bajnoki címet védik, segítenünk kell egymást és biztos vagyok benne, hogy ismét meg tudjuk csinálni.


Kérdés: Változott valamit a hangulat a bejelentésed óta?

Alonso: Semmit. Semmi sem változott, ugyanazok maradtak a motivációink, ugyanúgy bízunk egymásban. Minden teljesen normális; amikor egy szerződés lejár, azt tehetsz, amit akarsz. Nem fogok a Renault-tól helytelen módon távozni, vagy éppen egy szerződés közepén. Ez olyasmi, amit mindenki megért a csapatban, és mindannyian együtt dolgozunk az idén. Ez lesz az utolsó évem a csapattal, és a jelenlegi tudásunk szerint ez az utolsó év a F1-ben a Michelin számára is. Mindannyiunknak a lehető legjobb módon kell a csapattól (vagy bármi mástól) távoznia - és ez a bajnoki cím megismétlése.
Bízunk a csomagunkban és a motivációnk erősebb mint valaha, az idán a miénk az 1-es és a 2-es rajtszám és az összes szerelőés mérnök sokkal lelkesebben dolgozik, mint tavaly. És ez igaz a csapat minden tagjára, nem csak a szerelőkre és a mérnökökre. Az emberek a konyhában is boldogok, ahogy a pilóták is. Mindenki hihetetlenül motivált. Az én részemről sem változik semmi.


Kérdés: Mi lenne a legjobb búcsúajándék részedről a Renault felé?

Alonso: a legjobb ajándék mindannyiunk számára a világbajnokság megnyerése volna. Fantasztikus kapcsolatunk van. A Renault a családom volt azóta, hogy a Forma-1-be kerültem. Sokmindent adtam a Renault-nak és ők is sokmindent adtak nekem. Az egymás iránti tiszteletünk fantasztikus, és a maximumot kell az idén együtt nyújtanunk.


Kérdés: Szóval Fernando, miért hagyod el a csapatot, amely a F1-be hozott - a csapatot amellyel megnyerted a világbajnokságot, hogy ahhoz a csapathoz menj, amelyik a második lett?

Alonso: Nos, azért mert úgy érzem, ez egy szakasza a karrieremnek. 2002-ben érkeztem a Renault-val, és 2001-ben majdhogynem a Minardival harcoltak; együtt nőttünk fel és 2005-ben elártük a maximális célunkat, ami a bajnoki cím megnyerése. És most, hogy a szerződésem az év végén lejár, megnézem a lehetőségeimet. Most úgy érzem, hogy a karrieremnek ez a szakasza itt véget ér és más csapatokkal kell győznöm, új motivációt kell találnom.


Kérdés: Flavio azt mondta, hogy ő nem volt részese a tárgyalásoknak. Mikor kezdődtek a tárgyalások és te kezdeményezted őket?

Alonso: Beszélhetünk erről egy másik sajtótájékoztatón, de nem itt. Ez nem a megfelelő alkalom. Azt hiszem, hogy jó ha tisztázzuk mi történt, mik a motivációink erre az évre és mi a célunk az idén. De a részletekkel kapcsolatban, nem hiszem, hogy ez a megfelelő alkalom.


Kérdés: Gondolod, hogy a jövőben további kihívásokat keresel majd, mint például a Ferrari?

Alonso: Nem tudom.


Kérdés: Olyan ember vagy, akinek mindig új kihívásra van szüksége?

Alonso: Igen. Igen, a 2009-es év végén majd meglátom...


Kérdés: A gumiszabály és az időmérő is megváltozik az idén. Mit gondolsz, hogy fog ez menni neked?

Alonso: Nem hiszem, hogy különösebben meg fog változni az, ahogyan hozzáállunk az egyes versenyekhez. A pilóták számára a taktika lehet hogy egy kicsit összetettebb lesz; az időmérő pedig nagy kihívás lesz a technikai igazgatóknak és a mérnököknek. De a pilóták szempontjából nem igazán változik semmi.
A gumiszabály? Talán nem segíti a Michelin-t jelen pillanatban, mivel fantasztikus gumink volt tavaly és egyértelmű előnyünk volt a Bridgestone-nal szemben és az idén talán elveszítjük ezt az előnyt. De 100%-ig bízunk abban, hogy a Michelin jó gumikat ad majd nekünk és semmi sem fog drámai módon megváltozni.


Kérdés: A McLrennek már most akadtak gondjai. Ők lesznek az elsőszámú kihívók?

Alonso: Nem tudom. Jelen pillanatban a legjobb csapatok a teszteken ahol részt vettünk a Honda, a Renault és a Ferrari. Ez egyértelmű volt a múlt héten Barcelonában. Azt hiszem, hogy jelenleg ezek azok a csapatok, amelyekhez viszonyítani kell, de még csak január végén vagyunk. Még várnunk kell. Három-négy fokos pályákon tesztelünk és az első három verseny teljesen más lesz. Várnunk kell, de ahogy mondtam, jelenleg ez a három csapat a legnagyobb.


Kérdés: Aggaszt, hogy a McLarennek gondjai vannak? Ez nem mutat sok jót a jövőre nézve.

Alonso: Nem, nem hiszem. Az új szabályok senkinek nem segítenek. Teljesen új motort kellett építenünk - nem tudom a McLaren mit csinált. A Renault 2005 júliusában kezdte a V8-ast tesztelni a padon. Elég későn raktuk a amotort az autóba januárban, de a motor teljesen kész volt a rengeteg teszt után, de igazából nem aggódom semmi miatt.
Biztos vagyok benne, hogy az évad elején a motorok nagyon különbözőek lesznek ahhoz, hogy összehasonlítsuk őket más csapatok motorjaival, az évad közepétől a végéig viszont szerintem nagyon egyformák lesznek. Minden gyártónak lesz jó V8-asa.


Kérdés: A bejelentés, hogy csatlakozol a McLarenhez, úgy tűnt, hogy ártott a Renault-nak, és mintha téged okolnának ezért. Mt gondolsz erről?

Alonso: Beszélhetünk erről, de azt hiszem nem ma. Azt teszem, amit tennem kell és mindenki azt tehet amit akar, amikor vége egy szerződésnek egy csapattal.


Kérdés: Változott a viszony Flavio és közted?

Alonso: Nem, egyáltalán nem. Ha lehet, még erősebb.


Kérdés: Mit mondott Flavio, amikor elmondtad neki, hogy a McLarenhez szerződsz?

Alonso: Semmit. Amikor egy szerződés lejár, úgy döntesz ahogy te akarsz. Nincs ebben semmi különös.


Kérdés: De egy rivális csapthoz mész?

Alonso: Valamennyien riválisok vagyunk, 11 csapat van. A nap végén három vagy négy olyan csapat van, akik a csúcson vannak. A másik hat csapatnak több gondjuk van. Amikor egy élvonalbeli csapat tagja vagy és váltasz, jó esetben egy riválishoz mész. Ez történt és nincs más amit erről mondhatnék.


Kérdés: Flavio mikor tudta meg?

Alonso: Ez Flavióra és rám tartozik.


Kérdés: A szerződésed az utolsó versenyen vagy az év végén jár le?

Alonso: Majd meglátjuk. Jövőre kiderül.


Kérdés: Flavio még mindig a menedzsered?

Alonso: Igen, természetesen.


Kérdés: Mi nehezebb számodra, megnyerni a világbajnokságot, vagy megvédeni a címet?

Alonso: Megnyerni. Mindig nehéz volt versenyeket nyerni és mindig nehéz volt versenyképesnek lenni ebben a sportban és azt hiszem, ez a legnagyobb kihívás és a legnagyobb lehetőség egy F1-es pilótának. Minden verseny más és meegváltoztathat dolgokat, bármi történhet és talán ez az, amitől a Forma-1 olyan nagy.


Kérdés: Van bármi, amit a Renault tehetett volna annak érdekében, hogy ne szerződj a McLarenhez?

Alonso: Valószínűleg... igen.


Kérdés: Mi lett volna az?

Alonso: Ez a Renault-ra és rám tartozik.


Kérdés: Több pénz?

Alonso: Nem, nem több pénz; sokkal inkább a jövő.


Kérdés: Mi a legnagyobb változás veled kapcsolatban tavaly ilyenkorhoz képest?

Alonso: Az igazat megvallva semmi sem változott. Ugyanaz a pilóta vagyok. Ugyanilyen magabiztos voltam tavaly is, de egy versenyképes autóra vártam, hogy bizonyíthassak. Idén talán ugyanolyan magabiztos, ugyanolyan motivált vagyok és ismét nyerni akarok. De idén talán kisebb a nyomás. Tavaly talán egy fiatal tehetséges pilóta voltam, akinek bizonyítania kellett, hogy bajnokságot tud nyerni, nem csak versenyeket. És most talán sokkal nyugodtabb vagyok, mert talán jobban bízom magamban.


Kérdés: Nyerhetsz többet az idén?

Alonso: Igen, tavaly talán túlságosan óvatos voltam, mert meg akartam nyerni a bajnokságot. Idén meg akarom nyerni a bajnokságot, de nem vagyok akkora nyomás alatt.


Kérdés: Azt mondtad, hogy az évad második felében a V8-asok egyformák lesznek. Ez azt jelenti, hogy az évad első fele, amikor meg lehet nyerni a bajnokságot?

Alonso: Igen. Az a csapat, amelyik 100%-osan felkészülve érkezik az első versenyre, nagy előnyre tehet szert. A V10-esekkel az elmúlt három vagy négy évben sok gyártót láttunk a F1-be jönni, akiknek mostmár jó V10-eseik voltak az autókban, mint például a Toyota, a Honda, a Renault. Szerintem a V8-asokkal új kihívás előtt állnak a gyártók és hónapokba tellhet mire versenyképes motorokat építenek, ami kihívás a mérnököknek. A Renault-nál szerintem fantasztikus munkát végeztek. Nincsenek mechanikai problémáink, ami a tesztelés szempontjából nagyon jó. Több erőt kell találnunk a motorban, de biztos vagyok benne, hogy jó motorunk lesz az első néhány versenyen és ez talán sokat jelenthet.


Kérdés: Amikor a szerződésed lejár a Renault-val, a menedzsment szerződésed is lejár Flavióval?

Alonso: Nem, Flavio továbbra is a menedzserem lesz.


Kérdés: Szóval ha nem a pénz volt a gond a Renault-val, akkor arról van szó, hogy a Renault nem tudta megmondani, a F1-ben lesznek-e 2009-ben?

Alonso: Ki tudja? (mosolyog)


Kérdés: Ha nem mondod el nekünk mit nem ajánlott a Renault, elmondod mit ajánlott Ron Dennis?

Alonso: Semmit. Azt választottam, ami szerintem a legjobb a karrierem szempontjából.

Kérdés: Megnyerted tavaly a világbajnokságot, de az emberek azt mondják, hogy a McLarennek jobb autóha volt és Kimi több díjat is nyert mint az év pilótája. Bosszantott ez téged?

Alonso: Nem, nem, épp ellenkezőleg. Tetszik amikor az emberek ilyeneket mondanak, mert ez azt jelenti, hogy a győzelmeim vagy a világbajnoki címem még fájdalmasabb volt számukra...


Kérdés: Sokmindent elértél a karriered során. Öregnek érzed magad?

Alonso: Nem, nem, egyáltalán nem! Nagyon fiatalon kezdtem gokartozni és aztán elég gyorsan a F1-be jutottam és 19 éves voltam, amikor a Minardiba ülhettem. Most 24 vagyok és megnyertem a világbajnokságot. Szóval nem vagyok öreg, de sokmindent elértem rövid idő alatt. Ez nagyon jó dolog és hiszem, hogy segíti a karrierem és a jövőbeni eredményeimet. Ahogy egyre öregebb leszek, úgy szeretnék egyre többet elérni a csúcson.


Kérdés: Ha már a korról beszélünk. Mi a helyzet az öregfiúval, Michael Schumacherrel? Még mindig erős lesz, ha a Ferrari versenyképes autót készít?


Alonso: Igen, természetesen, efelől nincsenek kétségeim. A Ferrari már megmutatta az eddigi tesztek során, hogy Bahreinben számítani kell rájuk, szerintem az első név akit az időlistán láthatunk majd, Michael lesz. Valószínűleg ő lesz a favorit.

 
Pontverseny
1. Lewis Hamilton 14p
2. Kimi Räikkönen 11p
3. Nick Heidfeld 11p
4. Heikki Kovalainen 10p
5. Robert Kubica 8p
6. Nico Rosberg 6p
7. Fernando Alonso 6p
8. Jarno Trulli 5p
 
 
 
a hét képe
 
Tervezett 2008-as versenynaptár

 

Ausztrál GP
(Melbourne)

Március 16.

Maláj GP
(Kuala Lumpur)

Március 23.

Bahrein GP
(Manama)

Április 6.

Spanyol GP
(Barcelona)

Április 27.

Török GP
(Isztambul)

Május 11.

Monaco GP
(Monte Carlo)

Május 25.

Kanada GP
(Montreal)

Június 8.

Francia GP
(Magny Cours)

Június 22.

Angol GP
(Silverstone)

Július 6.

Német GP
(Hockenheim)

Július 20.

Magyar GP
(Budapest)

Augusztus 3.

Európa GP
(Valencia)

Augusztus 24.

Belga GP
(Spa-Francorchaps)

Szeptember 7.

Olasz GP
(Monza)

Szeptember 14.

Szingapúr GP
(éjszakai futam)

Szeptember 28.

Japán GP
(Fuji)

Október 12.

Kínai GP
(Shanghai)

Október 19.

Brazil GP
(Sao Paulo)

November 2.

 

 
Fernando
 
Fernando Alonso
 
Nelsinho
 

Giancarlo Fisichella - Renault expilóta

 

Heikki Kovalainen - Renault expilóta

 
Fernando
 
Forma-1-es hírek
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Társoldalak

Kattints a képre a teljes mérethez!


 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!