A Renault Monacóban bemutatta az R26-ost
2006.02.01. 17:32
A csapat a két világbajnoki cím agresszív védelmét ígéri.
A nemzetközi média, és VIP vendégek előtt leplezte le Monte-Carloban 2006-os új autóját, az R26-ost a Renault F1 Team. A csapat egyértelművé tette célját: a világbajnoki címek védelme érdekében támadólag indulnak neki a 2006-os évnek.
"Ami a célunkat illeti, csak egy lehet: harcolnunk kell a világbajnoki címért az utolsó versenyeken," mondta Patrick Faure. "Nincsenek változások a menedzsmentünkben, a pilótáinknál vagy a technikai csapatban. Viry-ben és Enstone-ban mindenki azon dolgozik, hogy egy olyan technikai csomag készüljön, amellyel a csúcson maradhatunk. Elégedettségnek nincs helye a Renault-nál. A sikerünk megismétlésére koncentrálunk."
Ami 2006-ot illeti, a Renault F1 Team alkalmazkodott a technikai szabályváltozásokhoz. A csapatoknak 2,4L-es, V8-as motorokat kell használniuk (a tavalyi 3L-es, V10-es motorok helyett), amit annak érdekében vezettek be, hogy korlátozzák a teljesítményt, körülbelül 20%-kal. A szabályok célja az, hogy közép és hosszútávon korlátozzák a fejlesztési lehetőségeket és csökkentsék a költségeket. A változások miatt szükségszerűvé vált egy vadonatúj motor kifejlesztése. Így született meg az RS26 a csapat Viry-Châtillon beli gyárában. A projektet 2004-es elindítása óta Léon Taillieu vezette a motor technikai igazgató Rob White felügyelete alatt.
"Az RS26-os egy vadonatúj motor, amit arra terveztünk, hogy az új szabályokat a maximális módon kihasználja," mondta Rob White. "Az új szabályok a motor sok paraméterét kikötik, mint pl a minimális súly, a fix felépítés vagy éppen a súlypont. Gyakorlati oldalról közelítettük meg a szabályokat azzal a céllal, hogy győztes motort építsünk. A kollégáink mindenre kiterjedő, nyílt párbeszédet folytattak a karosszériát építő csapattal annak érdekében, hogy a lehető legjobb csomagot állítsuk össze. Nagy ambíciókkal vágtunk bele a V8-as projektbe."
A csomag, amelyet az új V8-as köré építenek, az R26-os karosszéria. Az ezt építő csapatot Tim Densham főtervező vezette a karosszéria technikai igazgató Bob Bell felügyelete alatt. Az autó a világbajnok 2005-ös dizájn filozófiáját követi. Habár az aerodinamikai szabályok nem változtak, a csapat egy új csomagot fejlesztett annak érdekében, hogy optimalizálja az új karosszéria teljesítményét.
"Azon dolgoztunk, hogy az autó minden szempontból javuljon," mondta Bob Bell. "Az új V8-as motor kihívásait figyelembe véve folytattuk a már megkezdett fejlesztői munkánkat. A legszembetűnőbb különbség az, hogy kisebb oldalszárnyak vannak az autón, de az egész aerodinamikai rendszer új. Emellett hét fokozatú sebességváltót fogunk használni azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki az új motorból. Természetesen igyekeztünk megtartani az autó jó vezethetőségét is a tavalyi évről. Az R26-os egy agresszív megnyilatkozás a csapat részéről, amely azt mondja, hogy a csúcson akarunk maradni 2006-ban."
Az R26-os először Jerezben, Spanyolországban gördült a pályára január 10-én. Azóta több mint 2700 km-t tett meg mindkét pilóta keze alatt. A jelek szerint mind a teljesítménye, mind a megbízhatósága nagyon bíztató.
A csapat a 2005-ös pilótákkal indul az idén is. Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella párosa az egyik legjobb a mezőnyben, és az elkövetkező évadban a finn Heikki Kovalainen is támogatja majd őket mint teszt- és harmadik pilóta, miután tavaly második helyen végzett a GP2-es sorozatban.
A világbajnok Fernando Alonso úgy indul neki az idei évben, hogy ő lesz az, akit mindenki meg akar verni a Forma-1-ben. Miután 2005-ben a Forma-1 legfiatalabb világbajnoka lett, 2006-ban mindent megtesz majd, hogy a tőle megszokott agresszióval és precizitással megvédje címét. Habár ez lesz az utolsó éve a Renault-val, a spanyol teljes mértékben az előtte álló kihívásra koncentrál.
"2006 egy teljesen új kihívás számomra," mondta Alonso. "Minden előről kezdődik az idén. Ebben a pillanatban semmit nem jelent, ha azt mondom, meg tudom nyerni a bajnokságot, de természetesen harcolni akarok érte. A Renault-ban meg van az esély és a csapat bízik abban, hogy képesek vagyunk a tavalyi évet megismételni. Az első benyomásom az autóról pozitív és úgy tűnik, versenyképesek vagyunk a leggyorsabb csapatokkal. A célom, hogy megvédjem az 1-es számot az R26-os orrán."
Ami csapattársát, Giancarlo Fisichellát illeti, a 2006-os év az olasz számára a megerősítésé kell legyen. Miután tavaly az ötödik helyen végzett a bajnokságban és kulcsszerepet játszott a konstruktőr bajnoki cím megszerzésében, az olasz célja az, hogy a mezőny elején maradjon az idén és a világbajnoki címért harcoljon.
"Egyszerű a dolog számomra: a célom a világbajnoki cím," mondta Fisichella. "Ez az a csapat, amelyik védi a világbajnoki címet és azon dolgozik, hogy ismét megnyerje, szóval alig várom az évad kezdetét. Jó kis versengés lesz Fernandóval. Az én szempontomból, pontokat akarok szerezni, versenyeket akarok nyerni és harcolni akarok a bajnokságért."
A kirakó utolsó darabja a befektetők, a csapat partnerei és hivatalos szállítói, amely szintén nem változott a tavalyihoz képest. 2005-ben a Renault F1 Team a lehető legjobbat nyújtotta a Forma-1-es mezőnyben azzal, hogy partnerei számára is győzött. Ez egy olyan részlet, amelyet Flavio Briatore büszkén emel ki, amikor leteszi a kesztyűt a többiek elé 2006-ra.
"Van egy egyszerű szabályunk: a legfontosabb az, ami gyorsabbá teszi az autót," mondta Briatore. "Büszkék vagyunk a csapat teljesítményére. Tavaly a Renault harmadannyi pénzzel nyerte meg a bajnokságot, mint az ellenfeleink. A bajnokság kezdetén mindig ott a nyomás, és nincs értelme ezelől elbújni. 2005 különleges év volt számunkra, és reméljük, hogy ezt az idén is meg tudjuk ismételni."
|