Hiába világbajnok a Renault
2006.01.29. 11:09
A francia gyártó eladásai siralmasak voltak 2005-ben
Bár a Renault minden lehetséges eszközzel igyekszik kihasználni az F1-ben begyűjtött világbajnoki trófeái által keltett publicitást, a konszern legmeghatározóbb, nyugat-európai eladásai 2004-hez képest jelentősen estek, idehaza pedig egyszerűen kritikus szintre süllyedtek.
Ha valaki az F1-es szezonzárás óta járt Párizsban, biztosan felfigyelt a Champs-Elysees-n található Renault-kávézó, a „l’atelier” különleges „bajnoki” dekorációjára. (A franciák egyébiránt sportszempontból nem könyvelhettek el rossz évet 2005-ben, hiszen az utca túloldalán a Citroen megaplakátjaival és a teljes járdát elfoglaló reklámépítményével ugyancsak világbajnoki címének örül, melyet a raliban szerzett.) Alonso csapatának nagyközönség által is látogatható otthonában minden a győzelemre emlékeztet, a száguldó cirkusz helyszíneit bemutató kiállítás mellett még sárga-kékben pompázó, speciális szériában gyártott személyautók is láthatóak. Pedig a Renault eladásokkal foglalkozó szakemberei nem igazán örülhetnek, hiszen a legmeghatározóbb, nyugat-európai eladásai jelentősen, több százalékkal estek. Magyarországon még ennél is rosszabb a helyzet, a márka alighanem negatív csúcsot döntött, hiszen honfitársaink tavaly 2004-hez képest 38 százalékkal kevesebb új autót vettek. A gyártó vezérkarának alighanem gyenge vigasz, hogy a többi francia márkáknak, sőt az olasz Fiat konszernnek is meglehetősen rosszul megy, és a Ford, az Opel és a VW is panaszkodik – ellenben például a japán Toyotával.
|